luni, 7 noiembrie 2016

Igiena Orala la bebelusi

Primii 2 dinti ai bebelusului meu au aparut la vreo 4 luni. Apoi, in 1-2 saptamani inca 2. A plans, a facut scandal, degetele in gura, rodea orice prindea, dar din fericire a dormit noaptea si nu a facut febra.

Urmatorii dinti au aparut pe la 8-9 luni, iar plans, scandal, ros orice. La 1 an avea deja 8 dintisori.
Primele 2 masele au aparut pe la 1 an si 1 luna. Aici a fost cu mai mult plans, nopti partial nedormite si un pic de febra intr-o seara. I-am dat putin nurofen si gata febra.
La fiecare dintisor/masea, cand era perioada eruperii, il dadeam pe bebe cu Calgel pe gingii. Puneam putin pe deget si apoi il dadeam in zonele cu probleme. De obicei, se oprea din plans destul de repede dupa ce il dadeam. De retinut, folosim Calgel de maxim 3 ori pe zi, in general seara cand il apuca mai tare durerile.
In afara de durerile si plansul asociat cresterii dintisorilor, apare si problema ingrijirii lor. La bebelusi e cu atat mai dificil, pentru ca ei nu stau sa-i cureti sau sa-i speli pe dinti, sa nu mai spun de problema inghitirii pastei de dinti.
Eu am cautat o solutie naturala si am gasit-o. Dupa ce i-au iesit primii dintisori, igiena orala o faceam cu uleiul de cocos. Puneam putin ulei de cocos pe deget sau pe degetar si frecam gingiile si dintisorii si limba (daca reuseam) si totul a fost ok. Putea sa inghita fara probleme, uleiul de cocos fiind comestibil.
Apoi dupa ce au crescut mai multi dintisori, am trecut la pasta si periuta de dinti bio. Am ales marca Jack n Jill, pentru ca am citit doar lucruri bune despre aceasta marca, iar pasta de dinti este 100% naturala, nu contine fluor si poate fi inghitita de copii. Aroma lui preferata este de banana, probabil deoarece ii plac foarte mult bananele, mananca zilnic una.
Atat uleiul de cocos, cat si pasta si periuta de dinti bio le gasiti la preturi mici pe Expert Natura.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu